Saturday, May 4, 2013

kerja kerja kerja

Assalamualaikum....
tak sangka dah masuk bulan 5 n tak lama lagi cuti sem pun habis..
lepas cari keje sana sini, last2 aku pun keje kat satu kilang ni..
banyak2 kilang yg aku pernah pergi, ni lah yg paling bersih..
penuh dengan rules yg senang nak ikut..
kat tempat aku tu dipecahkan to 2 work stations..
tengah2 nya bahagian WIP (work in progress) n kat belakang nya untuk finished goods..
aku ditempatkan kat bahagian tapping wayar..
alamakk aiihh.. senang je keje nya just nak kena kejar output je.. *mcm gud2 je.
so, like usual.. orang baru masuk mesti jadi perhatian..
rasa macam nak berlari kat dalam tu sambil kibas2 rambut,"akulah pekerja baru,
tengoklah aku, tengoklah aku..." >.<
tapi tapi tapi......
dalam senang2 keje aku tu, ada satu benda yg susah..
susahnya bila tangan aku berpeluh n tape tu mula la tak nak bagi kerjasama dengan aku..
tak lekat, tak lekat, tak lekat...... gggrrrrr
then, the info about my hand was exploded from desk to desk..
"takpe la buat slow2,tangan dia basah"
"ok la ni, tangan dia kan basah"
"patutlah tak lekat, tangan dia basah"
warghhhhhhh !! aku rasa macam nak buat announcement time tu jugak..
*1,2,3 testing..testing...
saya, pekerja baru Siti Hajar binti Khairul Anwar mempunyai tangan yang basah..
sila beri kerjasama n pleaseeeeee stop talking about it..
kerjasama anda amat dihargai n thank you..*
5 seconds later, confirm semua mata pandang aku..
n again... i'm being an attention to everyone...
huhhh,, nasib la nokk...
dah lah aku masuk situ takde kawan, ada kawan pun tak nak ikut...
nasib la aku ni pandai la jugak nak bawak diri n cari kawan baru..
n nasib la jugak aku ni keje sekejap je..
tapi aku pelik laa.. nak gi keje kilang je pun, perlu ke nak ber'make up'?
tebal mana pun make up kau, balik baju kau bau kilang jugak..
nak cari pakwe? alahh kalau dah cantik, tak yah make up pun nanti ada je orang yg suka..
oh, i see... mungkin bedak or cream yg dia pakai tu takde SPF kot kan..
tu yg kena make up tebal2 nak protect kulit muka dia tu.. =.='

#whatever it is, hati mula risau, gelabah, n nervous nak tunggu result keluar... dub dab dub dab..
XOXO


No comments: